Followers

Thursday, May 26, 2011

aduh!!cerita korea..




assalamualaikum....
pembuka bicara...

di sini,..
di blog ini..
yang bernama seketuldagingmerah..
walaupun nama blog ni digelakkan oleh adik saya..(^_^)
tapi tidak mengapa..
niat saya,saya hendak bercerita tentang hati..

hati..oh hati..

Allah izin,mulut saya berbicara pagi ni..
bila mulut berbicara,
bicara itu akan ditanya..

kadang terasa tak mahu berkata apa-apa..
tapi siapalah kita,
jika ingin tunggu diri bersedia,perfect..
tak dak manusia yang perfect..



'sebaik-baik manusia yang berdosa adalah manusia yang bertaubat..'

bicara pagi ini..
mulut telah menyebut tentang cerita korea..

ya,,
saya asalnya memang suka menonton cerita korea..
aduh..
saya menulis tentang cerita korea ni,sebabnya,,
'wahai diri,engkau telah berkata tentang tak baik menonton cerita korea,
apa yang engkau cakap,ALLAH AKAN TANYA'

jadi post ini untuk menguatkan ingatan dan tekad saya untuk tinggalkan apa yang ALLAH LARANG...
saya TELAH BERKATA-KATA,
saya akan DITANYA tentang KATA-KATA saya..

sedikit perkongsian,
dari buku KESAN DOSA DALAM HIDUP,
karangan IBNU QAYYIM..

setiap SESUATU yang BERHUBUNG KAIT dengan SYAITAN dan DISERTAI oleh SYAITAN,
KEBERKATANNYA akan HILANG..

dalam hal ini RASULULLAH bersabda:
"setiap perkara yang baik tidak dimulakan dengan BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM terputus daripada keberkatan.."
-al-jamiq as-soghir-

bila tengok cerita korea mula dengan bismillah ka ain??
oh NO..mestilah NO..
so terang lagi bersuluh la benda tu tak soleh!!

huhuhu...
TAK SOLEH BETOL..

SYAITAN SUKA YANG TAK SOLEH..

KALAU KITA SUKA YANG TAK SOLEH JUGAK,

KAWAN SYAITAN LA..

KAWAN DENGAN DIA,

IKUT LA DIA MASUK NERAKA..


MALAIKAT SUKA YANG SOLEH..

YANG SOLEH TU,

SUSAH NAK BUAT..

KENA PAKSA..

KALAU TIDAK NAK DAPAT SYURGA MACAMANA..



ALLAH berJANJI,
JANJI ALLAH PASTI..

so,nak pujuk hati,
hati pun berkata-kata..
takpa,nanti cerita korea kat syurga lagi best!!!

kalau aku mati,masa tengah tengok cerita korea macamana??
mati dengan syaitan la jawabnya..nauzubillahiminzalik...

ya Allah,matikanlah kami dalam husnul khotimah,
ya Allah,jauhilah kami dari suul khotimah..

ya muqallibal qulub tsabbit qulubana 'ala deenik wa 'ala to'atik..

ya Allah,bantulah hamba-Mu untuk menngapai redho-Mu..

ya Allah,aku banyak berdosa,ampunilah aku,ampunilah ibu-bapaku,ampunilah keluargaku,ampuniah sahabat-sahabatku,ampunilah sekelian kaum muslimin dan muslimah..

amin ya rabbi..

4 comments:

  1. saya bukanlah peminat cerita korea.
    tp ingin share pndpt sy ..
    yupp..cter korea agk melalaikan..
    seseorg snggup mnontn citer korea smpai xtidur..
    kn lbih baik wktu spertiga pg yg x tidur itu diluangkan utk bermnjt kpd Allah..psnn utk saya jgk..

    ReplyDelete
  2. liyana-terima kasih singgah di sini n tinggalkan komen..
    huhu..memg melalaikan..sangat2..doakan saya dan semua umat islam berjaya berubah..
    amin..

    ReplyDelete
  3. Allahuma amin. sejuk macam air terjun bedebush ke atas hati ak. sebaik-baik manusia yang berdosa adalah manusia yang bertaubat.

    ain, tulis selalu2 tau, ak nak baca.

    ReplyDelete
  4. longpai;
    yg ni memg kena kt ak..
    ak malu ckit nk tulih tp akn d usahakan..
    insyaallah..
    iqah ajin tulih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...